BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Πέμπτη, 2 Απριλίου 2009

Πέντε επιθυμίες ενός παιδιού που μεγαλώνει στην πόλη

Πέντε απλές επιθυμίες ενός μικρού παιδιού που μεγαλώνει μέσα σε τέσσερις τοίχους μιας πολυκατοικίας σε μια μουντή και άχαρη πόλη... Αξίζει να ακούσετε τι έχει να σας πει.

1. Θα ήθελα να βλέπω τον ουρανό από το παράθυρό μου. Να τον βλέπω όταν ξυπνάω, το μεσημέρι όταν γυρίζω από το σχολείο και το βράδυ πριν κοιμηθώ. Θα ήθελα να μην είναι τόσο ψηλές οι οικοδομές, ή τουλάχιστον όχι τόσο κολλημένες μεταξύ τους. Θα ήθελα να βλέπω κάθε στιγμή αυτό το γαλάζιο χρώμα. Γιατί τώρα, αν θέλω να το δω, πρέπει να βγω έξω και να σηκώσω το κεφάλι μου ψηλά... για να δω τελικά ένα γκριζογάλανο χρώμα, χωρίς πουλιά να πετάνε, χωρίς σύννεφα να ταξιδεύουν και γύρω γύρω ψηλά και άχαρα κτίρια.



2. Θα ήθελα να βάλω χρώμα σ' αυτά τα κτίρια γύρω μου. Γιατί πιστεύω πως το χρώμα δεν ζωντανεύει μόνο τα κτίρια, αλλά και τους ανθρώπους έξω και γύρω από αυτά. Θα ήθελα να βλέπω χαρούμενους και ζωντανούς ανθρώπους, γεμάτους από χρώμα...


3. Θα ήθελα να βγαίνω στο μπαλκόνι μου και η μύτη μου να κατακλύζεται από ευχάριστες μόνο μυρωδιές. Το ψωμί από τον φούρνο, η μυρωδιά των λουλουδιών από το ανθοπωλείο, το φαγητό που μαγειρεύει η νοικοκυρά από δίπλα... Δε θέλω να οσφρίζομαι τις άσχημες μυρωδιές από τους υπονόμους, τα καυσαέρια των αυτοκινήτων και των εργοστασίων.

4. Θα ήθελα να αγγίζω τα φύλλα ενός δέντρου, να μυρίζω τα άνθη μιας τριανταφυλλιάς, να παίζω κρυφτό κοντά σ' έναν θάμνο... Να νιώθω πως η φύση είναι δίπλα μου, μπροστά και πίσω μου. Στην γειτονιά μου έχουμε κάτι παλιά και γέρικα δέντρα, ταλαιπωρημένα, με ξεθωριασμένο χρώμα και λεπτό κορμό. "Οι υπεύθυνοι του δήμου" - έτσι τους λέει η μαμά μου - κόβουν κάθε χρόνο ένα μεγάλο μέρος των κλαδιών τους. Δε μου αρέσει...

5. Θα ήθελα να ξέρω πως όταν τα παιδιά μου φτά σουν στην ηλικία μου, δεν θα έχουν καμιά από αυτές τις επιθυμίες. Θα ήθελα να ξέρω πως θα ζήσουν σε ένα περιβάλλον όμορφο, καθαρό και υγιεινό για αυτά. Θα ήθελα απλώς να ξέρω ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα...


Εσείς τι κάνετε για να διατηρήσει αυτό το παιδί την ελπίδα του;


Θεωρώ πως είναι υποχρέωση όλων μας να φροντίσουμε να πραγματοποιήσουμε τις 5 αυτές επιθυμίες, ιδιαίτερα την τελευταία. Δεν χρειάζονται λεφτά, ούτε ιδιαίτερη μόρφωση... Δεν χρειάζονται δημόσιες σχέσεις, ούτε εμπειρία. Χρειάζεται απλώς σεβασμός προς το περιβάλλον και αγάπη για τα παιδιά. Να ακούτε τα παιδιά. Πάντα έχουν κάτι να σας πουν, ίσως και κάτι παραπάνω από πέντε απλές επιθυμίες...

Να έχετε μια όμορφη μέρα

xxxDark Dreamsxxx

3 ψίθυροι:

ΠΑΝΟΣ ΜΑΛΑΜΕΛΗΣ είπε...

Η αλήθεια είναι ότι για να ζήσει κάποιος αυτά που περιγράφεις πρέπει να φύγει από την πόλη και να μετακομλίσει στην επαρχία. Ήταν οι λόγοι για τους οποίους στάθηκε αφορμή η μετακόμιση μας από την Αθήνα στην Λέσβο πριν 10 χρόνια και δεν είμαι καθόλου λυπημένος για αυτό. Μάλιστα θα συμβούλευα τα παιδιά μου να μετακομίσουν στην επαρχία όταν μεγαλώσουν και θα ευχόμουν και σε σένα το ίδιο. Χωρίς να προσπαθώ να σε κοροιδέψω ή οτιδήποτε άλλο, εμείς εδώ στο νησί και πιο συγκεκριμένα στην δική μου κωμόπολη λυπόμαστε τα παιδιά που ζουν στην πόλη και δεν μας ενδιαφέρει και τόσο που δεν έχουμε άλλες ανέσεις, τις οποίες βρίσκεις σε μια πόλη. Συγνώμη αν σε πίκρανα με αυτά που σου είπα αλλά είναι μια πραγματικότητα...:(

Dark Dreams είπε...

Δεν με πίκρανες, αντιθέτως, με προβλημάτισες με αυτό που είπες... Κάθε γνώμη είναι δεκτή, άλλωστε! :)

amana είπε...

Θέλε :)
Δυστυχώς όλα αυτά που εύχεσαι και κάποτε ήταν αυτονόητα , τώρα μοιάζουν σενάριο επιστημονικής φαντασίας
Θα συμφωνήσω με τον Πάνο οτι αν θες να ζήσεις αυτά που είπες μπορείς αλλάσ την επαρχία μόνο!
Τα φιλιά μου!